Bedrijven kiezen steeds vaker eu-domeinnaam

Geplaatst op door Argeweb

Een .eu-domeinnaam begint steeds meer een vanzelfsprekende marketingkeuze te worden voor bedrijven en intergouvernementele organisaties. Dat zei EU-commissaris Neelie Kroes (Digitale Agenda) woensdagavond in Brussel.

Ze sprak daar over het succes van eu-domeinnamen, waarvan er inmiddels 3,2 miljoen zijn geregistreerd.Unilever, het Franse supermarktconcern Carrefour en luxemerk Versace zijn slechts enkele succesvolle bedrijven die hun aanwezigheid op het internet baseren op een .eu-domeinnaam.

Ook voor Europese burgers biedt een.eu -domeinnaam volgens Kroes een mogelijkheid om hun Europese identiteit uit te dragen.Ze zei trots te zijn dat het in de Europese Unie ook al mogelijk is om .eu-internetdomeinnamen in het cyrillische en Griekse alfabet te registreren. Daardoor kunnen ook Bulgaren, Grieken en Cyprioten hun eigen alfabet gebruiken.

Vervreemding

Volgens de EU-commissaris ervaren heel veel mensen het als vervreemdend indien ze niet alle uitingen van hun eigen taal en cultuur op het internet kunnen gebruiken. Ze kondigde aan dit onderwerp later deze maand ook aan te zullen kaarten bij ICANN, de Amerikaanse organisatie die domeinnamen toewijst.




Geef een reactie

Jouw e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *