Geen website, geen klanten

Geplaatst op door Eline Verhoeven

website promotie
Het was een aangenaam gesprek met meneer Dirkse. Een van onze klanten die wij, tijdens het vieren van ons 15-jarig bestaan, graag aan u voorstellen. Maak kennis met de eigenaar van MD Services. Dé groothandel in relatiegeschenken.

Gestart in 2001 in Nederland en ondertussen uitgegroeid tot een internationale distributeur van promotie artikelen en incentives. Als relatief klein bedrijf (vier medewerkers) werkt MD Services voor grote klanten als Cisco, Heineken en Elsevier. Bijzonder trots op de omgang met zijn klanten en gelukkig met het feit dat er steeds meer wordt ingezien dat merchandising en relatiegeschenken onderdeel zijn van de marketingmix, vertelt meneer Dirkse over zijn bedrijf.

“Onze USP is dat wij echt meedenken met de klant. Wij gaan in gesprek met onze klanten en kunnen een totaal aanbod leveren. Van relatiegeschenken tot aan het meedenken voor de aankleding van een beurs. Daarbij leveren wij heel goede kwaliteit en staat onze customer service hoog in het vaandel.”

Domeinnaam
Al bij de oprichting was het direct duidelijk dat er een website nodig was. Want: “Geen website, geen klanten.” De website was hét middel om bij klanten op te vallen. “Naast een .NL domeinnaam heb ik ook een .EU domeinnaam laten registreren. Ook had ik graag de .COM domeinnaam geregistreerd, aangezien wij ook internationaal werkzaam zijn. Maar in Amerika staat MD voor Medical Doctor, waardoor veel domeinnaam variaties helaas al vergeven zijn.”

Website
Nu meneer Dirkse het druk heeft, heeft hij geen tijd meer om ook zijn eigen website te bouwen en heeft dit daarom uitbesteed. “Een voordeel hieraan is dat de CMS geheel naar eigen wens geschreven wordt, een nadeel is dat je afhankelijk bent van een webbouwer en de kosten op kunnen lopen bij veranderingen.” Eerder bouwde hij wel websites met CMS systemen zoals Joomla en WordPress Hosting en enkele zelf gebouwde PHP websites en daar was altijd goed mee te werken. Bekijk zijn website hier: http://www.mdservices.nl.

Waar op letten bij webhosting?
“Veel mensen kijken naar de goedkoopste aanbieder. Ik vind dat ‘penny wise, pound foolish’. Er zijn zoveel dingen belangrijk als je goed aanwezig wilt zijn op het internet, zoals:
1. Snelheid van servers
2. Back-up mogelijkheden van een pakket
3. Ruimte
4. Aantal databases
5. En niet te onderschatten: de customer service, voor als er iets toch niet goed werkt.”

Toekomst
Ik denk dat ik nog uren met meneer Dirkse had kunnen praten, maar ook aan dit leuke gesprek kwam een eind. Op mijn vraag wat meneer Dirkse in de toekomst nog hoopt te bereiken, antwoordt hij lachend: ‘World domination’. Alhoewel dit misschien heel vooruitstrevend is, wil ik naar merchandising +; als relatief klein bedrijf nog een hoop mooie grote klanten bedienen.”

Een mooi doel en wij helpen natuurlijk waar kan om ervoor te zorgen dat meneer Dirkse zijn doel gaat behalen. Zoals hij zelf aangaf: “De link tussen mij en Argeweb is eigenlijk: hart voor de zaak, goede service, het is alles of niets.” Heel mooi gezegd, laten wij dat beiden zo houden.

Het gaat u goed!




Reacties zijn gesloten.