Heb jij de melding ‘niet veilig’ op jouw website?

SSL, Veiligheid - 2 mei 2017 - door Aksana Mikhalap

Google gaf in 2015 al de voorkeur aan websites die voorzien zijn van een SSL certificaat en een veilige HTTPS verbinding. In 2017 is het hebben van een SSL certificaat een norm geworden en heeft Google zelf aangegeven hier streng op toe te zien.

Wat is een SSL certificaat?

Een SSL certificaat is een klein gegevensbestand dat ervoor zorgt dat al het verkeer tussen jou en je bezoekers in een versleutelde vorm wordt verstuurd, zodat cybercriminelen deze gegevens niet zomaar kunnen uitlezen en misbruiken. Je kunt een SSL certificaat herkennen aan het groene slotje en HTTPS in de url.

Wat is HTTPS?

HTTP en HTTPS zijn beide protocollen voor het afhandelen van informatie dat verstuurd wordt via het internet. Het cruciale verschil is dat bij HTTPS er een S achter staat. De S staat voor secure en dus voor een veilige verbinding. Als je HTTPS voor de url ziet staan, dan weet je dat je gegevens versleuteld en veilig verstuurd worden.

 Tip! Verstrek je gegevens zoals persoonsgegevens of financiële gegevens via een website? Let er dan op dat de verbinding veilig is en er HTTPS voor de url staat in plaats van HTTP.

Waarom mag een SSL certificaat niet meer ontbreken in 2017?

Je leest er steeds meer over en het komt zelfs in het nieuws; een veilige HTTPS verbinding is een must have voor 2017! Een veilige website is veel beter dan een onveilige website en dat vindt Google ook, zeker in dit digitale tijdperk. Websites met een SSL certificaat worden daarom beloond door Google met een hogere positie in de zoekresultaten. Maar liefst 50% van het websiteverkeer is al versleuteld met een SSL certificaat, blijkt uit cijfers van Firefox en Google.

De websites die nog niet beveiligd zijn met een SSL certificaat krijgen nu de melding ‘niet veilig’ op webpagina’s met wachtwoordvelden of welke financiële gegevens verzamelen. Zo willen Google en Mozilla Firefox aan hun gebruikers laten zien of een website veilig is. Omdat veiligheid steeds belangrijker wordt kan deze melding potentiële klanten afschrikken en heb je de kans dat je omzet misloopt. In de toekomst gaat Google nog strenger toezien op de veiligheid van een website.

Stap nu over op een veilige HTTPS verbinding

Voorkom de melding ‘niet veilig’ en laat jouw klanten zien dat er veilig wordt omgegaan met hun gegevens. Bekijk onze verschillende SSL certificaten en beveilig je website vandaag nog!

 




Reacties zijn gesloten.