Nieuwe back-up taak aanmaken


Bekeken: 330 keer
Laatste update: 09 Nov 2015, 09:27:00
Als de software voor het maken van een back-up volledig is ge´nstalleerd kan er een back-up taak worden aangemaakt. In dit artikel kunt u bekijken hoe u dit precies kunt doen.

Mocht u de software nog niet hebben opgestart start deze dan als eerst op. Aan de linkerkant kiest u in het navigatiemenu voor 'Backup'. Kies nu voor 'Nieuwe taak'.

Nieuwe taak
Onder 'Algemeen' kunt u de een naam en omschrijving voor de taak invoeren. Onder 'Bepaal retentie' kunt u aangeven of u de data 30 dagen laat bewaren en na deze 30 dagen laat verwijderen of dat u alles bewaart en niks verwijderd. Met de laatste optie kan het zo zijn dat uw account na verloop van tijd vol zal zijn. Via 'Backup type' geeft u aan of de back-up online of lokaal wordt uitgevoerd.
Algemeen
Via 'Gegevens' aan de linkerkant kan er een selectie worden gemaakt van de bestanden en mappen waar u een back-up van wenst te maken.
Gegevens
Met het schema kunt u voor de betreffende taak instellen wanneer deze wordt uitgevoerd. Een taak kan Dagelijks, Wekelijks, Maandelijks of eenmalig worden uitgevoerd. Met het 'Tijdstip' geeft u naar wens een tijdstip op wanneer de taak wordt gestart.
Schema
Met het filter kunnen specifieke bestanden worden uitgesloten van de back-up. Dit kunnen bijvoorbeeld systeembestanden zijn. In de lijst kunt u bekijken wat er standaard al wordt uitgesloten bij een back-up taak.
Filter
Mocht u een script willen gebruiken voordat de back-up start dan is dit mogelijk via 'Geavanceerd'. Hieronder kunt u opgeven wat de locatie van het script is dat u wenst te gebruiken.
Geavanceerd


Stel al uw bestanden veilig met Online Back-up.

Woordenlijst

De woordenlijst is een alfabetisch gerangschikte lijst met technische termen die in de artikelen voorkomen.

1999-2016 Argeweb BV | Algemene voorwaarden | Privacy verklaring | Prijzen excl. 21% BTW