Medior Servicedesk Medewerker

Argeweb zit in Maassluis en heeft een team van 35 werknemers met een gem. leeftijd van 30 jaar

Heerlijke voordelen als je voor Argeweb werkt

  • Fulltime job
  • Laptop
  • Thuiswerken is mogelijk
  • Sportregeling
  • Enthousiaste en blije collega's
  • Goede arbeidsvoorwaarden en pensioen
  • Tot 27 vakantiedagen
  • Reiskostenvergoeding
  • Bedrijfsuitjes en kerstdiner
  • Opleidingsmogelijkheden
argeweb team

Functieomschrijving

Als Medior ICT helpdesk medewerker weet jij jouw kennis om te zetten in kant-en-klare informatie waar zowel klanten als collega’s mee verder kunnen. Je praat wat met je collega’s en drinkt een heerlijk bakkie koffie voordat je de eerste klant blij gaat maken. In de tussentijd kijk je naar de klantvragen die per e-mail zijn binnengekomen.

Je zult worden blootgesteld aan allerlei verschillende vragen. Hiervoor heb je gevorderde kennis en ervaring met domeinregistratie, shared hosting, Hosted Exchange, Office 365 en VPS hosting nodig. Diverse uitdagingen zullen zich aanmelden, zoals websites of virtuele servers die niet goed meer werken. Ook zullen collega’s op jouw kennis en ervaring vertrouwen.

Tijdens het onderzoeken van klantvragen gaat je telefoon. Met een glimlach neem je de telefoon op en help je die ene klant met het online krijgen van zijn website. Dit was voor de klant super belangrijk, want hij is net een onderneming gestart. Je maakt na het telefoongesprek nog een leuk handgeschreven kaartje om hem te feliciteren met het starten van de onderneming. Dit is wat Argeweb ‘Argeweb’ maakt!

Hoe een werkweek van jou eruit kan zien

10:00 - 12:00
Verhuisservice afhandelen
12:30 - 13:00
Lunchen met Peter
14:00 - 15:00
Manon helpen met printer problemen
17:30 - 19:00
Uiteten met collega's
08:30 - 09:00
Team overleg
11:00 - 12:30
Werkplek maken nieuwe collega
13:00 - 13:30
Buiten wandelen met James
15:00 - 15:30
SSL certificaat verlengen
16:30 - 17:00
Klant nabellen: alles nog in orde?
10:00 - 11:00
Installatiehulp: klant bellen
12:30 - 13:00
Lunch
13:00 - 13:30
Potje FIFA
14:30 - 15:30
Overleg complex probleem
17:00 - 18:00
Update borrel
09:00 - 12:00
Coaching in the job
13:00 - 13:30
Broodje halen
15:00 - 16:00
Coachgesprek met manager
16:00 - 17:30
Taken afhandelen
10:00 - 12:00
Training
12:30 - 13:00
Gezamenlijke lunch
13:00 - 14:00
Website klant verhuizen
14:30 - 14:45
Kaartje schrijven naar klant
16:00 - 17:30
Borrelen

Een scenario die in de praktijk kan voorkomen

De telefoon gaat en je neemt met een glimlach op. Je hoort aan de klant dat hij in paniek is. Het probleem waar hij over belt los jij snel en efficiënt op. De klant is je zeer dankbaar en kan met een gerust hart verder.

Wanneer je niet aan de telefoon bent heb jij genoeg andere uitdagingen om mee aan de slag te gaan. Iemand die net zijn website heeft proberen te updaten heeft per ongeluk op de verkeerde knop gedrukt, waardoor niks meer lijkt te werken. Dit meldt hij via een ticket. Met jouw ICT expertise weet jij de oorzaak echter snel te vinden en kun je hierdoor de website volledig herstellen.

Nadat het eerstvolgende telefoontje ook succesvol is afgerond pak je de volgende uitdaging op. Dit keer heeft een klant hulp nodig bij het uitbreiden van de harde schijf op een VPS. Jij weet hoe dit werkt, want dit heb je al vaak eerder gedaan. Je logt in via SSH, voert wat opdrachten uit en weet snel de logische volume uit te breiden. Top, want ook deze klant is je hiervoor zeer dankbaar!

Los van terugkomende verantwoordelijkheden kan bijvoorbeeld ook een project op de planning staan. Dit kan bijvoorbeeld het vooraf instellen van een Office 365 omgeving zijn, het testen van een nieuw product of platform, of het schrijven van een handleiding zijn. Met jouw expertise als technische support medewerker ben jij meer dan in staat om dit aan te pakken!