Vacature

Als Senior Servicedesk medewerk(st)er weet jij jouw kennis om te zetten in kant-en-klare informatie waar zowel klanten als collega’s mee verder kunnen. Klanten melden zich zowel telefonisch als per ticket. Jij bent de expert van de afdeling met gevorderde kennis en ervaring met zaken als domeinregistratie, shared hosting, Hosted Exchange, Office 365, Windows/Linux VPS hosting, HyperV, Apache en bash scripting. Jij kunt zowel klanten als collega’s helpen, en dit brengt jou een hoop plezier!

Diverse uitdagingen zullen zich aanmelden, zoals websites of virtuele servers die niet goed meer werken. Zo kan een gevirtualiseerde CentOS 7 server met een corrupte Apache configuratie om de hoek komen kijken, of kan een WordPress website zijn gehackt en heeft de klant geen andere keuze dan rekenen op jouw expertise. Jij weet deze uitdagingen met beide armen aan te pakken en om te buigen naar mooie oplossingen.

Tussen de werkzaamheden door gaat je telefoon. Met een glimlach neem je de telefoon op en help je die ene klant met het online krijgen van zijn website. Dit was voor de klant super belangrijk, want hij is net een onderneming gestart. Je maakt na het telefoongesprek nog een leuk handgeschreven kaartje om hem te feliciteren met het starten van de onderneming. Dit is wat Argeweb ‘Argeweb’ maakt!

Agenda

Hoe een werkweek van jou eruit zou kunnen zien:

10:00 - 12:00
Verhuisservice afhandelen
12:30 - 13:00
Lunchen met Peter
14:00 - 15:00
Manon helpen met printer problemen
17:30 - 19:00
Uiteten met collega's
08:30 - 09:00
Team overleg
11:00 - 12:30
Werkplek maken nieuwe collega
13:00 - 13:30
Buiten wandelen met James
15:00 - 15:30
SSL certificaat verlengen
16:30 - 17:00
Klant nabellen: alles nog in orde?
10:00 - 11:00
Installatiehulp: klant bellen
12:30 - 13:00
Lunch
13:00 - 13:30
Potje FIFA
14:30 - 15:30
Overleg complex probleem
17:00 - 18:00
Update borrel
09:00 - 12:00
Coaching in the job
13:00 - 13:30
Broodje halen
15:00 - 16:00
Coachgesprek met manager
16:00 - 17:30
Taken afhandelen
10:00 - 12:00
Training Spot on
12:30 - 13:00
Gezamenlijke lunch
13:00 - 14:00
Website klant verhuizen
14:30 - 14:45
Kaartje schrijven naar klant
16:00 - 17:30
Borrelen

Voorbeeld uit de praktijk

De telefoon gaat en je neemt met een glimlach op. Je hoort aan de klant dat hij in paniek is. Het probleem waar hij over belt los jij snel en efficiënt op. De klant is je zeer dankbaar en kan met een gerust hart verder.

Wanneer je niet aan de telefoon bent heb jij genoeg andere uitdagingen om mee aan de slag te gaan. Iemand die net zijn website heeft proberen te updaten heeft perongeluk op de verkeerde knop gedrukt, waardoor niks meer lijkt te werken. Dit meldt hij via een ticket. Met jouw expertise weet jij de oorzaak echter snel te vinden en kun je hierdoor de website volledig herstellen.

Nadat het eerstvolgende telefoontje ook succesvol is afgerond pak je de volgende uitdaging op. Dit keer heeft een klant hulp nodig bij het uitbreiden van de harde schijf op een VPS. Jij weet hoe dit werkt, want dit heb je al vaak eerder gedaan. Je logt in via SSH, voert wat opdrachten uit en weet snel de logische volume uit te breiden. Top, want ook deze klant is jou hierdoor zeer dankbaar!

Los van terugkomende verantwoordelijkheden heb je als senior genoeg kennis in huis om je met (complexe) projecten bezig te houden. Denk aan het bouwen van nieuwe Argeweb Cloud VPS images, het maken van scripts of het opzetten/schrijven van handleidingen. Ook zullen jouw collega's op jouw expertise rekenen wanneer zij zelf ergens niet uitkomen.

Groeipad

Op de afdeling klantbazen kan jij verschillende kanten op, want naast je technische kennis, kan je ook je kennis verbreden in communicatie en klanttevredenheid. Je kan vanuit je functie doorgroeien, maar je kan jezelf ook ontwikkelen in de kennis van onze diensten. We hebben een persoonlijk opleidingsbudget waarin we samen kunnen kijken waar jij en wij behoefte aan hebben.

Servicedesk Medewerk(st)er

Servicedesk Coördinator

Servicedesk Manager

Werken bij Argeweb

Met een gemiddelde leeftijd van 30 jaar zijn wij met een enthousiast team enorm gemotiveerd om van iedere dag een mooie dag te maken. Met meer dan 200.000 domeinnamen en het beheer van tienduizenden websites zijn we één van de grootste hosting providers van Nederland. We streven ernaar om de meest klantvriendelijke hosting provider te zijn. Dit doen we door gratis deskundige support te leveren aan onze klanten en ze met onze expertise en adviezen blij te maken.

Nieuwe Waterweg Maassluis

55.000+ blije klanten

35% / 65%

Gem. leeftijd 30 jaar

35 werknemers

NPS +51

Ben je geïnteresseerd?

Stuur dan vandaag nog je CV en motivatie naar personeel@argeweb.nl t.a.v. Manon Ruijsbroek.