Senior Servicedesk Medewerker

Argeweb zit in Maassluis en heeft een team van 35 werknemers met een gem. leeftijd van 30 jaar

Heerlijke voordelen als je voor Argeweb werkt

  • Fulltime job
  • Laptop
  • Thuiswerken is mogelijk
  • Sportregeling
  • Enthousiaste en blije collega's
  • Goede arbeidsvoorwaarden en pensioen
  • Tot 27 vakantiedagen
  • Reiskostenvergoeding
  • Bedrijfsuitjes en kerstdiner
  • Opleidingsmogelijkheden
argeweb team

Functieomschrijving

Als Senior helpdesk medewerker weet jij jouw kennis om te zetten in kant-en-klare informatie waar zowel klanten als collega’s mee verder kunnen. Klanten melden zich zowel telefonisch als per ticket. Jij bent de expert van de afdeling met gevorderde kennis en ervaring met zaken als domeinregistratie, shared hosting, Hosted Exchange, Office 365, Windows/Linux VPS hosting, HyperV, Apache en bash scripting. Jij kunt zowel klanten als collega’s helpen, en dit brengt jou een hoop plezier!

Diverse uitdagingen zullen zich aanmelden, zoals websites of virtuele servers die niet goed meer werken. Zo kan een gevirtualiseerde CentOS 7 server met een corrupte Apache configuratie om de hoek komen kijken, of kan een WordPress website zijn gehackt en heeft de klant geen andere keuze dan rekenen op jouw expertise. Jij weet deze uitdagingen met beide armen aan te pakken en om te buigen naar mooie oplossingen.

Tussen de werkzaamheden door gaat je telefoon. Met een glimlach neem je de telefoon op en help je die ene klant met het online krijgen van zijn website. Dit was voor de klant super belangrijk, want hij is net een onderneming gestart. Je maakt na het telefoongesprek nog een leuk handgeschreven kaartje om hem te feliciteren met het starten van de onderneming. Dit is wat Argeweb ‘Argeweb’ maakt!

Hoe een werkweek van jou eruit kan zien

10:00 - 12:00
Verhuisservice afhandelen
12:30 - 13:00
Lunchen met Peter
14:00 - 15:00
Manon helpen met printer problemen
17:30 - 19:00
Uiteten met collega's
08:30 - 09:00
Team overleg
11:00 - 12:30
Werkplek maken nieuwe collega
13:00 - 13:30
Buiten wandelen met James
15:00 - 15:30
SSL certificaat verlengen
16:30 - 17:00
Klant nabellen: alles nog in orde?
10:00 - 11:00
Installatiehulp: klant bellen
12:30 - 13:00
Lunch
13:00 - 13:30
Potje FIFA
14:30 - 15:30
Overleg complex probleem
17:00 - 18:00
Update borrel
09:00 - 12:00
Coaching in the job
13:00 - 13:30
Broodje halen
15:00 - 16:00
Coachgesprek met manager
16:00 - 17:30
Taken afhandelen
10:00 - 12:00
Training
12:30 - 13:00
Gezamenlijke lunch
13:00 - 14:00
Website klant verhuizen
14:30 - 14:45
Kaartje schrijven naar klant
16:00 - 17:30
Borrelen

Een scenario die in de praktijk kan voorkomen

De telefoon gaat en je neemt met een glimlach op. Je hoort aan de klant dat hij in paniek is. Het probleem waar hij over belt los jij snel en efficiënt op. De klant is je zeer dankbaar en kan met een gerust hart verder.

Wanneer je niet aan de telefoon bent heb jij genoeg andere uitdagingen om mee aan de slag te gaan. Iemand die net zijn website heeft proberen te updaten heeft per ongeluk op de verkeerde knop gedrukt, waardoor niks meer lijkt te werken. Dit meldt hij via een ticket. Met jouw expertise weet jij de oorzaak echter snel te vinden en kun je hierdoor de website volledig herstellen.

Nadat het eerstvolgende telefoontje ook succesvol is afgerond pak je de volgende uitdaging op. Dit keer heeft een klant hulp nodig bij het uitbreiden van de harde schijf op een VPS. Jij weet hoe dit werkt, want dit heb je al vaak eerder gedaan. Je logt in via SSH, voert wat opdrachten uit en weet snel de logische volume uit te breiden. Top, want ook deze klant is jou hierdoor zeer dankbaar!

Los van terugkomende verantwoordelijkheden heb je als ICT helpdesk medewerker genoeg kennis in huis om je met (complexe) projecten bezig te houden. Denk aan het bouwen van nieuwe Argeweb Cloud VPS images, het maken van scripts of het opzetten/schrijven van handleidingen. Ook zullen jouw collega's op jouw expertise rekenen wanneer zij zelf ergens niet uitkomen.