Junior Servicedesk Medewerker

Argeweb zit in Maassluis en heeft een team van 35 werknemers met een gem. leeftijd van 30 jaar

Heerlijke voordelen als je voor Argeweb werkt

  • Fulltime job
  • Laptop
  • Thuiswerken is mogelijk
  • Sportregeling
  • Enthousiaste en blije collega's
  • Goede arbeidsvoorwaarden en pensioen
  • Tot 27 vakantiedagen
  • Reiskostenvergoeding
  • Bedrijfsuitjes en kerstdiner
  • Opleidingsmogelijkheden
argeweb team

Functieomschrijving

Als Junior ICT helpdeskmedewerker ben jij verantwoordelijk om klanten blij te maken en weet je de technische termen om te zetten naar begrijpbare taal aan de klant. Je praat wat met je collega’s en drinkt een heerlijk bakkie koffie voordat je de eerste klant blij gaat maken. In de tussentijd kijk je naar de klantvragen die per e-mail zijn binnengekomen.

De tickets ga je zorgvuldig en met de juiste kennis beantwoorden. Kennis van DNS, FTP, Webhosting, E-mailhosting zijn van groot belang om de klanten direct het juiste antwoord op hun vragen te kunnen geven. Ook intern zullen verschillende afdelingen je benaderen met vragen, waar jij dan natuurlijk het juiste antwoord op weet.

Tijdens het onderzoeken van klantvragen gaat je telefoon. Met een glimlach neem je de telefoon op en help je die ene klant met het online krijgen van zijn website. Dit was voor de klant super belangrijk, want hij is net een onderneming gestart. Je maakt na het telefoongesprek nog een leuk handgeschreven kaartje om hem te feliciteren met het starten van de onderneming. Dit is wat Argeweb ‘Argeweb’ maakt!

Hoe een werkweek van jou eruit kan zien

10:00 - 12:00
Verhuisservice afhandelen
12:30 - 13:00
Lunchen met Peter
14:00 - 15:00
Manon helpen met printer problemen
17:30 - 19:00
Uiteten met collega's
08:30 - 09:00
Team overleg
11:00 - 12:30
Werkplek maken nieuwe collega
13:00 - 13:30
Buiten wandelen met James
15:00 - 15:30
SSL certificaat verlengen
16:30 - 17:00
Klant nabellen: alles nog in orde?
10:00 - 11:00
Installatiehulp: klant bellen
12:30 - 13:00
Lunch
13:00 - 13:30
Potje FIFA
14:30 - 15:30
Overleg complex probleem
17:00 - 18:00
Update borrel
09:00 - 12:00
Coaching in the job
13:00 - 13:30
Broodje halen
15:00 - 16:00
Coachgesprek met manager
16:00 - 17:30
Taken afhandelen
10:00 - 12:00
Training
12:30 - 13:00
Gezamenlijke lunch
13:00 - 14:00
Website klant verhuizen
14:30 - 14:45
Kaartje schrijven naar klant
16:00 - 17:30
Borrelen

Een scenario die in de praktijk kan voorkomen

De telefoon gaat en je neemt met een glimlach op. Op je scherm verschijnt direct de klantdetails. Je hoort aan de klant dat hij in paniek is. Je vraagt de klant wat er aan de hand is. “De klant ontvangt sinds gisteren ineens geen mail”. Hij verteld erbij dat dit heel erg belangrijk voor hem is, omdat hij anders geen bestellingen van zijn klanten meer binnen krijgt.

Je geeft de klant aan dat het goed is dat hij belt en gaat direct kijken wat er mis is. Bij het controleren van de mailboxen zie je dat z’n mailbox voor 90% vol is. Je hebt nog de mogelijkheid om de mailbox grootte te verhogen en doet dit meteen voor de klant.

Je vraagt de klant of hij weer mail binnenkrijgt en verteld wat je voor hem hebt betekend. Daarnaast geef je hem het advies om z’n prullenbak te legen. Zodat dit weer ruimte scheelt in mailbox.

Je checkt gelijk even de website van de klant en ziet dat de website nog niet beveiligd is, maar de klant wel gebruik maakt van een contactformulier. Goed dat je de klant toch even spreekt en geeft aan wat een SSL certificaat eventueel voor hem kan betekenen. De klant is hier heel blij mee en dankt je voor je adviezen.