Vandaag staan we van 9:00 – 15:45 voor je klaar i.v.m. een bedrijfsbijeenkomst.

Domeinnaam met status Suspended

Laatste update: 23 Jan 2018
Sinds het begin van dit jaar (2014) wordt er een nieuwe procedure gehanteerd wat betreft de registratie/beheer van domeinnamen bij onze overkoepelende organisatie ICANN. De ICANN is de overkoepelende organisatie voor de bekende extensies als .com en .net, maar ook voor de nieuwe gTLD's .guru, .bike of .tips en dergelijke.

Verificatie mail
Er wordt een e-mailbericht verstuurd, met daarin de vermelding dat deze afkomstig is van ICANN/Argeweb. Hierin staat aangegeven dat het e-mailadres nog geverifieerd dient te worden. Indien deze verificatie niet binnen 7 dagen gedaan wordt, zal er opnieuw een e-mailbericht verstuurd worden. Mocht de verificatie na 15 dagen nog niet gedaan zijn, dan zal het domein bevroren worden.

Hieronder vindt u een voorbeeld van zo’n mail die verstuurd wordt:

verificatie

Wanneer u op de bevestiging link heeft geklikt krijgt u het volgende op uw scherm:

verificatie

Nieuwe registratie
Bij het registreren van bijvoorbeeld een nieuwe .com domeinnaam, wordt er standaard een e-mailbericht verstuurd door ICANN, om deze registratie te verifiëren. Dit betreffende e-mailbericht wordt verstuurd naar het e-mailadres, welke is opgegeven bij de bestelling.

Bestaande domeinen
Bij domeinen welke voor het instellen van deze procedure geregistreerd zijn, zal deze verificatie niet uitgevoerd worden. Alleen als een nieuw domein met ditzelfde e-mailadres wordt geregistreerd of gewijzigd, zal de verificatie procedure gestart worden. Verificatie wordt ook gestart als de ICANN informatie krijgt dat het betreffende e-mailadres mogelijk niet meer in gebruik is.

Hoe kan ik nakijken of mijn domein 'suspended' is?
Wanneer een domeinnaam bevroren is, krijgt het domein een bepaalde status in de WHOIS. U kunt deze status bekijken door het domein op te zoeken in de WHOIS. U kunt vervolgens kijken naar de optie 'status'. Wanneer er bij deze optie de status 'ClientHold' staat, is het domein bevroren.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn domein weer actief wordt?
Het is belangrijk dat het e-mailbericht van de ICANN alsnog bevestigd wordt. Neem daarom contact met ons op, zodat wij kunnen zorgen dat het bericht nogmaals naar u verstuurd wordt. Klopt het e-mailadres wel, maar krijgt u de mail niet binnen? Kijk dan in de ongewenste items van uw e-mailaccount, omdat berichten hier ook weleens terecht in kunnen komen.

Mocht uw e-mailadres welke bij ons bekend is niet meer in gebruik zijn, dan raad ik u aan deze eerst te wijzigen. Zodra het juiste e-mailadres bij ons in het systeem bekend is, kan de mail weer verstuurd worden naar uw juiste e-mailadres.

Nadat de verificatiemail bevestigd is door u, zal het domein binnen ongeveer een kwartier weer volledig actief zijn.

Wat gebeurt er wanneer ik de verificatie niet bevestig?
Wanneer de verificatie van de gegevens niet wordt bevestigd dan blijft het domein "suspended” en kunt u er geen gebruik van maken. Dit houdt echter niet in dat het domein automatisch wordt opgeheven. Het domein blijft nog steeds geregistreerd voor u en kan gewoon verlengd of verhuisd worden. Wilt u het domein opzeggen kunt u hiervoor de reguliere procedure voor volgen.
Een .nl domein registreren? Eerste jaar slechts 3,99
Check mijn domein