Vandaag staan we van 9:00 – 15:45 voor je klaar i.v.m. een bedrijfsbijeenkomst.

Redirect ingesteld, maar deze is niet zichtbaar?

Laatste update: 23 Jan 2018

Het kan voorkomen dat een redirect welke u op een domeinnaam heeft geplaatst niet zichtbaar is. Dit kan komen doordat een domeinnaam eigen nameservers heeft ingesteld. Wanneer u eigen nameservers gebruikt, wordt de DNS van uw domeinnaam niet meer bij ons opgevraagd. Deze DNS wordt opgehaald bij de partij waar deze nameservers naar verwijzen. De redirect welke bij ons staat ingesteld, zal daarom ook niet meer opgevraagd worden.

U kunt in de WHOIS nakijken welke nameservers u heeft ingesteld. Per type extensie:

.nl -> Stichting Internet Domeinregistratie Nederland, ga naar www.sidn.nl. Bij "check mijn .nl” vult u uw domeinnaam in en klikt u op "ok”. Klik op "meer informatie”. Klik het vinkje aan bij "uitgebreid zoeken” en klik op "ok”. Hier kunt u uw Whois-gegevens bekijken.

.be -> Ga naar www.DNS.be. Vul uw .be-domeinnaam in bij "zoek een domeinnaam" en klik op het pijltje ernaast. Voer de weergegeven code in en klik op "details". Op deze pagina kunt u uw Whois-gegevens bekijken.

.eu -> Ga naar www.whois.eu. Vul uw .eu-domeinnaam in bij "WHOIS Search" en klik op "Search". Voer de weergegeven code in en klik op "More information". Op deze pagina kunt u uw Whois-gegevens bekijken.

.de -> Ga naar www.denic.de. Vul uw .de-domeinnaam in bij "Domainabfrage - whois" en klik op het pijltje of op "Abfrage starten". Klik onderaan de pagina op "Akzeptieren". Voer de weergegeven code in en klik op "Lösung". Op deze pagina kunt u uw Whois-gegevens bekijken.

.com .net .org .info .biz, etc. -> Ga naar www.who.is en vul uw domeinnaam in. Hierna klikt u op "Who.is Search". Op deze pagina kunt u uw Whois-gegevens bekijken.

U dient hier te zoeken naar ‘Domeinnaamservers’ of ‘Nameservers’. Mochten deze naar ons verwijzen, dan zien de nameservers er als volgt uit


Nameservers domeinnaam

Mochten hier niet onze nameservers staan, dan zal de redirect welke bij ons staat ingesteld niet werken. Het is dan belangrijk dat u deze naar ons wijzigt. Dit kunt u doen door de volgende stappen te ondernemen:

  1. Inloggen in Mijn Argeweb met uw klantnummer en het bijbehorende wachtwoord
  2. U kunt gaan naar ‘Beheren’ en vervolgens ‘Domeinnamen’
  3. U kunt in het linker menu kiezen voor ‘Domein beheren’ en vervolgens ‘Eigen nameservers’
  4. U ziet dat u op deze pagina eigen nameservers heeft ingesteld. U kunt onze nameservers instellen door ‘nameservers van Argeweb’ aan te vinken en op ‘Opslaan’ te klikken.

Het kan 24 uur tot 48 uur duren voordat deze wijziging overal actief is.

Een .nl domein registreren? Eerste jaar slechts 3,99
Check mijn domein