Catch-all account bij een webhostingpakket

Bekeken: 4116 keer - Laatste update: 18 Sep 2018
Een catch-all account bij webhosting is een e-mailaccount waarbij alle e-mail binnenkomt van een bepaalde domeinnaam. Dus alles@domeinnaam.nl komt binnen op dit account. Het voordeel hiervan is dat met een catch-all account geen e-mailadressen te hoeven worden aangemaakt indien er een nieuw e-mailadres wordt gecommuniceerd, die door de eigenaar van het catch-all account wordt uitgelezen.
 
Door de toenemende hoeveel SPAM heeft Argeweb in 2009 besloten om standaard bij webhosting GEEN catch-all account meer aan te maken. Er waren veel klachten voor SPAM bij deze mailboxen, omdat alle e-mailadressen die door een SPAM verstuurder worden bedacht ook daadwerkelijk aankomen.
 
Uiteraard is het op eigen risico nog mogelijk om het hoofd e-mailaccount dat wordt geleverd bij een webhostingaccount (gebruikersnaam@domeinnaam.nl) om te zetten in een catch-all account.
 
U kunt dit aanvragen door via Mijn Argeweb een ticket te plaatsen in onze systeem met de vraag of het hoofd e-mailaccount mag worden omgezet naar een catch-all account. Uiteraard kunnen klanten met webhostingpakketten die al een catch-all account hebben ook op deze manier verzoeken om catch-all te deactiveren.


Heb je vragen naar aanleiding van bovenstaande uitleg? Neem dan gerust contact met ons op.

Woordenlijst

De woordenlijst is een alfabetisch gerangschikte lijst met technische termen die in de artikelen voorkomen.

Support