Een bericht versturen naar een niet bestaand e-mailadres


Bekeken: 1081 keer
Laatste update: 03 Nov 2015, 10:37:41
Op het moment dat u een bericht verstuurt naar een e-mailadres wat niet bestaat, kunt u de onderstaande fout/bounce meldingen te zien krijgen:


In beide gevallen kon uw e-mailbericht niet verstuurd/ontvangen worden, omdat het domein of het e-mailadres niet bestaat. De melding ‘No such user’ wordt ook wel eens weergegeven als ‘No mailbox by that name’. Dit heeft te maken met de server die deze melding genereert.

Mocht u één van deze twee meldingen krijgen, dan kunt het beste als eerste de spelling van het e-mailadres controleren. Het is namelijk mogelijk dat hier een spelfout in gemaakt is of dat er een ‘.’ te veel staat.

Als u zeker weet dat u het e-mailadres juist heeft opgegeven, dan kunt u het e-mailadres nog controleren op validiteit. Dit kan bijvoorbeeld via één van de volgende websites:http://verify-email.org/ , http://tools.email-checker.com/ .

Mocht hieruit blijken dat het e-mailadres niet geldig is (bad result), dan kunt u het beste contact opnemen met de persoon/partij van wie het e-mailadres of domein afkomstig is. Zij kunnen dan voor u nakijken wat er niet goed gaat.


 



Op zoek naar een professioneel e-mailadres? Bekijk ons e-mail aanbod.

Woordenlijst

De woordenlijst is een alfabetisch gerangschikte lijst met technische termen die in de artikelen voorkomen.

1999-2016 Argeweb BV | Algemene voorwaarden | Privacy verklaring | Prijzen excl. 21% BTW