Wat heeft solliciteren met een domeinnaam te maken?

Wat heeft solliciteren met een domeinnaam te maken?

Stel: Jij zoekt een baan. Je bent druk bezig met je CV en je sollicitatiebrief. Je bent aan het nadenken hoe je opvalt tussen de massa, want je wilt anders zijn. Ik denk dat wij wel een goed idee voor je hebben, namelijk: een eigen website. Eentje die je helemaal zelf maakt en waarop je alles zet wat typisch ‘jou’ is. De allereerste stap die je zet om een website te maken, is het kiezen van een goede domeinnaam.

Je hebt misschien ook wel liever dat jouw toekomstige baas niet heel jouw Facebook profiel af gaat struinen, met foto’s waarin je bent getagd door vriend(inn)en en waar je op z’n zachtst gezegd ‘niet zo heel flatteus’ op staat. Je wilt je bij een sollicitatie van je beste (zakelijke) kant laten zien. Jij wilt laten zien dat je de meest geschikte kandidaat bent.

Daarom is een eigen website een heel handig middel. Je hebt zelf in de hand wat je erop zet en het is origineel! Een goede website begint met een goede domeinnaam. Een domeinnaam is bijvoorbeeld www.argeweb.nl. Jouw eigen naam kan al een goed begin zijn van de domeinnaam van je website. Kies vervolgens de juiste extensie zoals .nl of .com. Of misschien vind je het nog wel leuker om een totaal andere extensie te kiezen, zoals .accountant (als je in de accountancy branche werkt) of .best of .cool, als je zeker weet dat jij de beste bent van iedereen (en dat is natuurlijk zo ;-))

Jouw website

Je kunt ervoor kiezen om jouw eigen website te bouwen. Maar wist je dat je ook een domeinnaam kunt registreren en deze eenvoudig doorverwijst naar bijvoorbeeld jouw LinkedIn profiel? Dan heb je de luxe van de domeinnaam, maar niet de lasten van het maken van de website.

Nog een paar handige tips:

1. Schoon je social media profiel op als dit nodig is, of scherm privé posts af voor de buitenwereld
2. Google je eigen naam om te zien wat er allemaal naar boven komt, zodat je weet wat anderen van jou zien
3. Zorg online voor een passende zakelijke foto op (sowieso) je LinkedIn profiel, maar tijdens een sollicitatieprocedure kan het ook geen kwaad om dit op al je social media kanalen toe te passen
4. Heel origineel: adverteer met je eigen naam in Google AdWords. Dit doe je als volgt: maak een Google AdWords account aan en zeg dat je op jouw naam gevonden wil worden. Schrijf een leuk advertentietekstje en bepaal het bedrag dat je aan Google AdWords wilt uitgeven. Voorbeeld voor een advertentietekstje: wat leuk dat je naar mij op zoek bent! Als jouw potentiele werkgever jouw naam googelt en dit als eerste naar boven ziet komen is dat natuurlijk heel origineel. Als dat geen goede binnenkomer is… 😉

Wij doen niets liever dan de online ambities van onze klanten waarmaken. Daarbij vinden wij het mooi om middels een website jouw ambitie om een baan te vinden, waar te maken. Veel sollicitatie succes, laat jezelf zien!

Je domeinnaam vastleggen doe je in slechts enkele minuten.





Reacties zijn gesloten.