Agenda delen met Outlook 2013


Bekeken: 3829 keer
Laatste update: 04 Nov 2015, 10:44:06

Indien u meerdere Exchange accounts heeft onder dezelfde Exchange organisatie, dan kunnen de gebruikers agenda’s met elkaar delen. Ook kunt u machtigingen instellen voor de gedeelde agenda’s, zodat een gebruiker bijvoorbeeld alleen uw agenda punten kan lezen maar niet aanpassen.

U start het programma Microsoft Outlook 2013 en u volgt de volgende stappen.

1. U kiest voor Agenda in de onderste balk van Outlook.

Agenda

2. In de bovenste balk kiest u voor ‘Machtigingen voor agenda’.

Machtigingen

3. U klikt op toevoegen, om een gebruiker rechten te verlenen.

Gebruiker toevoegen

4. U dubbel klikt op de persoonsnaam van de gebruiker en u klikt op ‘OK’.

Account kiezen

5. U selecteert het zojuist toegevoegde e-mailaccount en u kiest de gewenste rechten. Zodra u de rechten heeft ingesteld klikt u op ‘Toepassen’ en vervolgens op ‘OK’.

Rechten instellen

De rechten zijn nu verleend aan de gebruiker. De gebruiker kan de volgende stappen volgen om de gedeelde agenda in te stellen.

1. U gaat naar Agenda.

Agenda

2. U klikt de rechtermuisknop op ‘Mijn agenda’s’ en vervolgens kiest u voor ‘Gedeelde agenda openen’.

Agenda toevoegen

3. U geeft het e-mailadres op van de gebruiker welke zijn agenda heeft gedeeld en klikt op ‘OK’. U kunt er ook voor kiezen om op de ‘Naam’ knop te klikken en vervolgens de persoonsnaam op te zoeken van de gebruiker.

Gebruiker toevoegen

De agenda is vervolgens beschikbaar.

Agenda beschikbaar



Heeft u vragen naar aanleiding van bovenstaande uitleg? Neem dan gerust contact met ons op.

Woordenlijst

De woordenlijst is een alfabetisch gerangschikte lijst met technische termen die in de artikelen voorkomen.

1999-2016 Argeweb BV | Algemene voorwaarden | Privacy verklaring | Prijzen excl. 21% BTW