Installatie e-mailaccount POP3/IMAP (Outlook 2010)

Bekeken: 18832 keer - Laatste update: 13 Nov 2018

Voor het instellen van het hoofd e-mailaccount vindt u alle benodigde login gegevens in de email die u van Argeweb heeft ontvangen. Voor zelf aangemaakte e-mailaccounts dient u als e-mail gebruikersnaam het volledige e-mailadres in te vullen en als wachtwoord het wachtwoord dat u bij het aanmaken van het account heeft ingevuld.

Voor de afbeeldingen is gebruik gemaakt van een Engelse versie van Outlook, in het stappenplan wordt daarom zowel de Nederlandse als de Engelse benamingen gebruikt.

STAP 1:
Onder 'Bestand / File' gaat u twee keer naar 'Account Instellingen / Account Settings'.
Account toevoegen in Outlook 2010

STAP 2:
U klikt op "Nieuw / New" om een nieuw account toe te voegen.
Nieuw account toevoegen in Outlook 2010

STAP 3:
Kies "E-mailaccount / E-mail Account".
E-mail service toevoegen Outlook 2010

STAP 4:
Klik onderaan het vakje "Serverinstellingen of extra servertypen handmatig configureren / Manually configure server settings or additional server types" aan en klik op volgende.
Handmatig account toevoegen Outlook 2010

STAP 5:
Kies om een POP3 of IMAP account te installeren voor "Internet e-mail". Voor Hosted Exchange kiest u "Microsoft Exchange", maar dat wordt in deze handleiding uitgelegd. Klik op "Volgende".
IMAP of POP instellen Outlook 2010

STAP 6
Vul hieronder de volgende gegevens in:

Gebruikersgegevens
Naam: Vrij in te geven (bijvoorbeeld: Piet Jansen)
E-mailadres: Vrij in te geven (bijvoorbeeld: pietjansen@argeweb.nl)

Servergegevens
Type account: Kies standaard POP3 of IMAP indien u een IMAP account wilt instellen.
Server voor inkomende e-mail : Server Inkomend (POP3) (bijv. mail.argewebhosting.nl)
Server voor uitgaande e-mail : Server Uitgaand (SMTP) (bijv. mail.argewebhosting.nl)

Aanmeldingsgegevens
Gebruikersnaam: Gebruikersnaam van het e-mailadres dat u wilt instellen (bijvoorbeeld: pietjansen@argeweb.nl).
Wachtwoord: Email wachtwoord (bijvoorbeeld: Piet%01Jansen)
Nieuw account toevoegen Outlook 2010
STAP 7
Klik vervolgens op "Meer instellingen / More Settings"

U opent het tabblad "server voor uitgaande email / Outgoing Server"
Voor de server voor uitgaande e-mail (SMTP) is verificatie vereist: aanvinken
Dezelfde instellingen gebruiken als voor inkomende e-mail: selectere
Uitgaande mailserver Outlook 2010

U opent het tabblad "Geavanceerd / Advanced"

Bij "server voor uitgaande e-mail (SMTP)" verandert u de poort van 25 naar 587
Poort server uitgaande mail

U klikt op "OK" en daarna op "Volgende / Next" -> "Voltooien / Finish".

Hierna moet u, wanneer u op "Verzenden en ontvangen" klikt, de e-mail van uw Argeweb-account binnen krijgen.



Heb je vragen naar aanleiding van bovenstaande uitleg? Neem dan gerust contact met ons op.

Woordenlijst

De woordenlijst is een alfabetisch gerangschikte lijst met technische termen die in de artikelen voorkomen.

Support