Wat houdt onze gratis verhuisservice precies in?

Geplaatst op door Eline Verhoeven

monique
Na de middelbare school heeft ze de MBO opleiding interieurstyliste gevolgd en verschillende banen gehad in de woningbranche. Ze maakte op haar veertiende al websites in HTML en stuurde iemand aan die voor haar de websiteplaatjes maakte. Ze is altijd bezig met haar interieur, knapt meubels op, maar ploft daarna graag op de bank voor een goede film of serie. Ze heeft een prachtige dochter waar ze met alle liefde voor zorgt. Ze is een salestijger met een grote passie voor klantvriendelijkheid. Dat deze combinatie goed samengaat bewijst Monique ieder dag weer.

Het adviseren van klanten en het onderhouden van klantcontact middels tickets en de telefoon, zijn de voornaamste werkzaamheden die Monique dagelijks uitvoert. Regelmatig komt het voor dat klanten willen verhuizen naar Argeweb. Monique vindt het heel belangrijk dat de verhuisservice die Argeweb levert duidelijk is en zo soepel kan verlopen.

De verhuisservice die Argeweb levert is gratis. Maar wat houdt het nu precies in: wat regelt Argeweb en wat moet je zelf regelen? Monique vertelt er graag over!

Verhuisservice
“Wanneer je besluit om van je huidige provider naar Argeweb over te stappen, bieden wij onze verhuisservice aan. De verhuisservice geldt voor de domeinnaam en de website. Hoe de verhuisservice van Argeweb precies werkt, vertel ik graag aan de hand van een stappenplan”, aldus Monique.

Stappenplan verhuizing website
1. Vraag een verhuistoken aan bij de huidige provider en vraag hoeveel opslagruimte je website in beslag neemt en wat het verbruik is van je dataverkeer.
2. Wij vragen de verhuizing aan in ons systeem. Laat ons weten hoeveel je verbruik is, dan zetten wij het juiste webhostingpakket voor je actief.
3. Stuur een back-up van de database en een back-up van de website. Indien je niet weet hoe dit moet, kan je ons de inloggegevens sturen van de klantomgeving bij je huidige provider, dan maken wij de back-up en zetten de website over. Wij laten altijd even weten of de website succesvol is overgezet.
4. Als de domeinnaam en de website zijn overgezet, kan je de verhuistoken invoeren in de Customer site. Wanneer je in de Customer site klikt op ‘ Beheren->domeinnaam’: zie je een veld: ‘voer hier uw token in’.
Belangrijk: voer de verhuistoken niet eerder in! Wanneer je dit wel doet en de website of e-mail is nog niet aangepast, dan is er kans op downtime.
5. Wanneer de token is ingevoerd en de domeinnaam en de website zijn verhuisd, is de verhuizing afgerond. Dit is altijd binnen 8 werkuren.
Belangrijk: e-mail wordt niet automatisch meeverhuisd, maar wanneer je gebruikmaakt van onze verhuisservice zullen wij uitgebreide informatie geven over het verhuizen van de e-mail.

Passend advies
Zowel bij het begeleiden van de verhuizing als bij het aanvragen van een nieuwe dienst komt het nog vaak voor dat een dienst niet aansluit bij de wensen. Monique: ‘Wanneer iemand belt dan vraag ik welke wensen er zijn en adviseer ik maar al te graag welke dienst daar het beste bij past. De vraag achter de vraag is voor mij erg belangrijk. Als ik daarachter kom, dan weet ik zeker dat ik van een juist advies kan voorzien.’

Begrippenlijst:
Verhuistoken: Dit is een code die nodig is om de verhuizing af te ronden. Vergelijk een verhuistoken met de sleuteloverdracht als je gaat verhuizen. De code kan echt alleen door jou aangevraagd worden, zodat niet zomaar iedereen aan de haal kan met jouw domeinnaam.
Downtime: je website is tijdelijk niet bereikbaar. Je krijgt downtime als je de verhuistoken al invoert voordat de domeinnaam en website zijn verhuisd. Voer de token pas in als wij hebben aangegeven dat de website succesvol is verhuisd.

Mocht je na het lezen van deze blog gebruik willen maken van onze verhuisservice (website verhuizen of alleen je domeinnaam verhuizen), neem dan gerust contact met ons op via: 0800-9324678 of support@argeweb.nl. Wie weet krijg je Monique wel aan de lijn en kan zij je met veel plezier verder helpen!

 




Reacties zijn gesloten.