5 starter tips voor een succesvolle website

Webhosting - 11 april 2017 - door Aksana Mikhalap

Spannend! Je hebt eindelijk de eerste stappen gezet richting jouw eigen onderneming. De hosting is geregeld, ook ben je tevreden over jouw domeinnaam. Nu kan je starten met het maken van jouw eigen website! Een goede website is een perfect visitekaartje en kan veel bezoekers opleveren. Maar hoe maak je een succesvolle website en waar moet je allemaal op letten? We geven je graag wat tips:

1. Weet wie je doelgroep is

Hoogstwaarschijnlijk weet je al wat jij wilt. Maar weet je ook wat jouw doelgroep wilt? Het is belangrijk om hier even bij stil te staan. Weet hoe jouw ideale klant eruit ziet. Bedenk vervolgens hoe jij die ideale klant gaat aantrekken en blij maken met jouw product of dienst.

2. Maak een duidelijke call-to-action

Wat wil je bereiken met jouw website? Bepaal een hoofddoel. Denk aan meer verkopen, downloads of het verzamelen van e-mailadressen. Plaats een duidelijke call-to-action op je website die leidt naar datgene wat je wilt dat de bezoeker doet. Elimineer alle afleidingen en geef elke pagina een doel. Zo voorkom je tevens dat de websitebezoeker keuzestress ervaart.

3. Kies de juiste tone of voice

Je tone of voice is de manier waarop je de boodschap overbrengt naar je klanten. De taal, opbouw van je zinnen en het gebruik van woorden. De juiste toon versterkt je merkidentiteit en draagt de cultuur en waarden van jouw bedrijf uit naar je klanten. Het is daarom heel belangrijk om een passende tone of voice te gebruiken. Formeel en ingewikkeld taalgebruik past bijvoorbeeld niet bij een jong en hip bedrijf zoals Young Capital. Ook de aanspreekvorm is eerder ‘je en jij’ dan ‘u’. Hoewel ‘u’ niet altijd oubollig hoeft te zijn. Zo zegt Nespresso wel altijd u tegen de doelgroep. Dit past dan ook bij hun imago en klinkt juist heel persoonlijk.

4. Zorg voor een unanieme uitstraling

Misschien heb je al een huisstijl bepaald voor je onderneming of misschien nog niet. Huisstijl is simpel gezegd het gezicht van een organisatie. Naast het logo en kleurgebruik, is ook de tone of voice een onderdeel van jouw huisstijl. Zorg ervoor dat je huisstijl ook in het ontwerp van de website is doorgevoerd. Zo blijft je bedrijf herkenbaar.

5. Maak je website vindbaar

Je website zit in een mooie vormgeving, je hebt de juiste call-to-actions toegevoegd en goede teksten geschreven. Je website is af! Maar je bent nog niet klaar. Om je website succesvol te maken en te houden moet je blijven optimaliseren. Pas zoekmachine optimalisatie (SEO) toe op jouw website om beter gevonden te worden in zoekmachines zoals Google en trek meer klanten aan. Zoekmachine optimalisatie is een continu proces dat bijgehouden moet worden. Zorg er daarom voor dat je de juiste kennis in huis hebt om dit zelf te doen of als je genoeg budget over hebt, dan kun je het natuurlijk ook uitbesteden.

WordPress en Joomla

Wist je dat je bij ons eenvoudig een website kunt maken in WordPress of Joomla? Geen technische kennis voor nodig en met enkele klikken kun je zelf een CMS installeren. Heb je toch een beetje hulp nodig? Maak dan gebruik van onze gratis installatiehulp. Eén van onze supportmedewerkers zorgt er dan voor dat het CMS binnen no-time voor jou geïnstalleerd wordt.

 




Reacties zijn gesloten.